Google, lider mondial al pietei cautarilor online, depaseste recesiunea mondiala mai bine decat companiile rivale, printre care Yahoo! si AOL, care au inregistrat scaderi puternice ale veniturilor in ultimele trimestre, noteaza Reuters."Costul pe click" , adica suma de bani platita de advertiseri pentru fiecare click realizat de utilizatorii Google pe o reclama, a scazut cu circa 13% in trimestrul al doilea comparativ cu perioada similara a anului trecut, insa a urcat cu 5% comparativ cu primele trei luni din 2009.
Profitul Google a crescut, in trimestrul al doilea, cu 18,4%, la 1,48 miliarde de dolari, iar veniturile au urcat cu 3%, la 5,52 miliarde de dolari, rezultatele gigantului online fiind afectate de recesiune si scaderea cheltuielilor pe publicitate.
Cifrele raportate de Google au depasit estimarile analistilor, insa actiunile companiei au coborat cu 3% pe bursa de la New York, din cauza asteptarilor ridicate ale investitorilor de la sectorul IT dupa rezultatele neasteptat de bune prezentate saptamana aceasta de Intel.
Veniturile Google s-au plasat usor peste estimarile analistilor, care anticipau incasari de 5,49 miliarde de dolari, iar profitul inainte de includerea factorilor exceptionali a fost de 5,36 dolari pe actiune, fata de prognoza de 5,08 dolari pe actiune vehiculata anterior in piata.
Inainte de includerea "costurilor de achizitie a traficului", veniturile impartite de Google cu firmele partenere, incasarile companiei s-au plasat la 4,07 miliarde de dolari.
Directorul general al Google, Eric Schmidt, alaturi de ceilalti membri executivi din conducerea companiei, au aratat ca afacerile gigantului online au inceput sa se stabilizeze, desi "este prea devreme pentru a anticipa exact cand va iesi economia din recesiune".
Sursa: Mediafax, Reuters, Hit.ro
No comments:
Post a Comment